En barnedåb er en stor dag, som for de fleste forældre bliver en dag, de aldrig glemmer. Det er dagen, du gerne vil have bliver så perfekt, som overhovedet muligt. Det kan derfor godt gå hen og blive en anelse stressende i tiden op til. For hvordan skaber du egentlig den perfekte barnedåb?
Der er ikke nogen enkelt svar på ovenstående spørgsmål. Det er dog først og fremmest vigtigt, at du ikke stresser dig selv mere end højest nødvendigt. Du skal huske på, at selvom du gerne vil give dit barn den perfekte barnedåb, så er det ikke den dag, som dit barn kommer til at huske. Dit barn går ikke så højt op i, om bordkortene er lyserøde eller blå. Du skal derfor huske på, at de store forventningskrav formentlig ligger hos dig selv. Det kan nogle gange give ro på i forhold til de store forberedelser. Men når det så er sagt, så er der jo ikke noget i vejen for, at du skaber en barnedåb, som du vil huske tilbage på med glæde og stolthed. Du kan derfor få et par tips og tricks i de følgende to afsnit af denne artikel.
Gå ikke på kompromis med maden
Mad er noget af det, som vi elsker at mødes omkring her i Danmark. Med god mad er din barnedåb derfor allerede godt på vej til at blive en succes. Der skal selvfølgelig være en dåbskage, som skal fange alle gæsters opmærksomhed. Bestil dåbskager på nettet, hvis du ikke vil bruge al for meget tid og energi på at lave den selv. Dernæst skal du bestemme dig for menuen. Skal det være nemt og hurtigt? Skal det være buffet? Her er det kun dig, der sætter rammerne. Er der nogle gæster, der har særlige hensyn – eksempelvis i forhold til allergier? Det er vigtigt, at du tænker alle dine gæster ind i menuen, for at det bliver en succes.
Pynt og atmosfære
Når maden er på plads, er du godt på vej. Det næste skridt er at skabe nogle rammer, der fejer benene væk under dine gæster. Det kan du eksempelvis gøre ved at finde det mest fantastiske lokale, du kan. Du kan selvfølgelig også holde barnedåben hjemme i haven, hvis vejret tillader det. Dernæst kan du købe en masse pynt, lave flotte bordkort og måske endda foreslå en dresscode til dine gæster.