Som jeg skrev i mit seneste indlæg, har vi for nyligt fået en ny webshop-løsning på arbejdet, fordi den tidligere løsning var forældet og skabte problemer i hverdagen. I den forbindelse har ledelsen set resten af vores IT-systemer efter i sømmene, og har besluttet sig for, at vi fremover skal benytte en anden løsning.
Èt samlet system
Vores IT-system kommer fremover til at være et ERP-system. Det er et system, som samler alle vores processer på én samlet platform, der er cloudbaseret. Det betyder, at jeg hele tiden kan finde de informationer, jeg skal bruge – også når jeg arbejder hjemmefra. For mig virker det som en god løsning, da jeg ikke skal bruge tid på at hente informationer ind fra mine kollegaer i de andre afdelinger.
Flere af mine kollegaer er lidt skeptiske over for ERP-systemet, og er bekymret for, at det skaber flere problemer, end det løser. Jeg er dog ikke så bekymret, for de fleste eksperter anbefaler Microsoft Dynamics 365 Business Central fordi det skaber overblik over alle processer og projekter. Jeg har også kunne læse mig frem til at systemet foretrækkes af virksomheder i alle mulige brancher, så mon ikke det også matcher vores firma?
Mange ændringer på kort tid
Det er ingen hemmelighed, at der sker rigtigt mange nye ting på jobbet lige nu, og jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at det hele var en dans på roser. Selvom de ting, der sker, er gode, skal vi lige vænne os til alt det nye. Jeg er dog sikker på, at vi snart kommer ind i en god rytme igen, for både webshoppen og vores ERP-system skulle være nemt at bruge og finde rundt i, selvom de indeholder meget data. Så længe vi går til det med kampgejst og positivitet, skal vi nok klare det!